Biblioteci Antice / 5 - Bibloteca din Alexandria - 1

Cu trecerea miilor de ani Biblioteca din Alexandria a devenit o legenda. Stim ca aceasta biblioteca a existat. Stim ca era foarte mare si cuprindea mii de manuscrise, dar nu prea stim cand si cine a construit-o si nici nu prea stim cine a distrus-o. Alternativele nu sunt atat de multe in ceea ce priveste constructia, sunt insa mult mai numeroase in ceea ce priveste distrugerea ei. Diferite parti partizane au acuzat distrugerea ei de inamicii politici, alte parti partizane au sustinut construirea si inbogatirea ei cu miile de volume din toata lumea, bineinteles adevarul este ca intodeauna la mijloc. Din punct de vedere istoric aceasta biblioteca a fost amintita intr-o apocrifa biblica cunoscuta sub numele "Epistola lui Aristeas".
5 comentarii
  1. fini a spus:

    Decoraţiuni frumoase şi bogate.
    Clădire deosebită, pe potriva celor care o frecventau.
    Deci, au înfiinţat Academia după modelul grecesc.
    Biblioteca a fost vestită în toată lumea antică. Spune-mi te rog Theo-Phyl, grecii sau romanii au avut biblioteci de mărimea şi valoarea celei din Alexandria. Să fiu sinceră, nu-mi amitesc.


  2. Theophyle a spus:

    @fini,
    nimeni nu a strans la nivelul Alexandrenilor antici, se spune ca au ajuns la 400,000 de mii de suluri. Dar au fost si in Atena si la Roma mari biblioteci. Traian a fost un mare colectionar de carte, a existat si o bilioteca Traiana


  3. fini a spus:

    Theo-Phyl,

    care este explicaţia că totuşi aici a "înflorit" biblioteca?

    Ascultă, eu ce fac? Pendulez între astea două postări. :roll: Dacă mă mai duc şi pe Biblio-Phyl, îmi rup pingelele!


  4. Theophyle a spus:

    @fini,
    ]Alexandria a fost marea metropola a antichitatii, un fel de NY+Paris. Oras port populat cu greci, egipteni, feniciei, evrei dupa si de crestini, a fost pentru 5 secole centrul cultural si economic al [lanetei :)


  5. fini a spus:

    Acum am priceput. Mulţumesc.